Lista powodów, dla których powinieneś cieszyć się, że tu jesteś

Mój przyjaciel przeżył dachowanie samochodu. I pomimo tego, że nic mu się nie stało, nie licząc kilku zadrapań, przeżyłam tę sytuację BARDZO. W takich momentach człowiek uświadamia sobie, jak niewiele trzeba, żeby stracić kogoś, bez kogo życie nie byłoby takie samo. A co za tym idzie, jak bardzo jest ono cenne.

Przeraża mnie fakt, że wg badań przeprowadzonych przez National Health and Nutrition Examination Surveys, co 10 Amerykanin powyżej 12 roku życia zażywa leki antydepresyjne. I to nie jest tak, że Amerykanie są jakimś smętnym narodem - taka tendencja panuje na całym świecie. Co to znaczy? Tyle, że co 10 osoba, którą mijasz na ulicy nie widzi sensu w tym, że żyje!
Kiedy uświadomiłam sobie, że co 10 osoba, do której się uśmiecham myśli "spłoń w piekle", zaczęłam zastanawiać się, jak to jest możliwe. Podczas gdy ja zachwycam się słońcem padającym mi na twarz albo parą emerytów trzymającą się za ręce, ktoś myśli sobie, że wolałby nie żyć. Przerażające.

Teraz pewnie myślisz sobie, że rzeczywiście, całkiem słabe te statystyki, ale co poradzić, takie życie. Może i jestem naiwna. Może i żyję złudzeniem, że jestem w stanie zmienić świat. Ale nikt nie ma 100% pewności, że tego nie zrobię. Dlatego będę próbować dopóki wystarczy mi sił.

Istnieje prawdopodobieństwo, że Cię nie znam. Istnieje też prawdopodobieństwo, że jesteś jednym z moich przyjaciół, których kocham całym sercem. Niezależnie od tego, kim jesteś, chcę pokazać Ci, że twoje bycie na Ziemi naprawdę ma sens. Przeczytaj to, co napisałam poniżej, ale nie dla samego prześledzenia wzrokiem. Zastanów się nad tym.
  1. Komuś na Tobie zależy. 
  2. Kiedyś zrobiłeś dla kogoś coś miłego, za co ten ktoś jest Ci wdzięczny i całkiem możliwe, że do tej pory ciepło Cię wspomina.
  3. Ktoś dobrze Ci życzy i kibicuje.
  4. Skoro w tej chwili poświęcasz czas na mojego bloga, masz dostęp do Internetu, książek, informacji. Ludzie w fawelach tego nie mają. 
  5. Możesz się uczyć, chodzić do szkoły/na uczelnię. Dzieci w niektórych afrykańskich krajach wiele by za to oddały.
  6. Oddychasz.
  7. Nie żyjesz w obszarze zagrożonym trzęsieniem Ziemi.
  8. Każdy na świecie jest zobligowany to szanowania Twojego życia. W średniowieczu człowiek nie miał gwarancji, że wróci do domu żywy.
  9. Jesteś wolny - masz prawo wierzyć w co chcesz, kochać kogo chcesz, mieszkać, gdzie Ci się podoba, być weganem/friganem/bezglutenowcem.
  10. Nikt nie spali Cię na stosie za to, że coś powiedziałeś albo zrobiłeś.
  11. Możesz posłuchać muzyki albo pooglądać obrazy z National Gallery, kiedy tylko dusza zapragnie.
  12. Masz trzeźwy umysł.
  13. Jeśli masz ochotę pojechać na drugi koniec kraju, możesz zrobić to dzisiaj. Nie zajmie Ci to kilku tygodni i co ważniejsze, nie musisz posiadać na taką okazję powozu i dobrych koni.
  14. Nie żyjesz w czasach wojny, nie musisz codziennie patrzeć na cierpienie innych.
  15. Jesteś świadomy tego co się wokół Ciebie dzieje - w każdej chwili możesz poczytać prasę.
  16. Kiedy masz zły humor, masz pełno filmików z kotami na YouTube.
  17. Żyjesz w czasach, w których medycyna jest niezwykle rozwinięta i żadna epidemia nie pustoszy Ziemi w takiej skali, jak robiła to na przykład dżuma.
  18. Masz nieograniczone możliwości rozwoju - możesz zajść niezwykle wysoko, jeśli będziesz wystarczająco ciężko pracować.
  19. Możesz rozwijać się nie tylko zawodowo, ale też odpoczywać. Kółko szachowe, lekcje tańca towarzyskiego, siłownia. Cokolwiek!
  20. Nie głodujesz.
  21. Randomowi ludzie przekonują Cię, że życie jest świetne. 
To są pierwsze lepsze powody. Równie dobrze mogłabym wypisać ich ze 100, bo życie cały czas dostarcza bodźców do bycia wdzięcznym i radosnym. Trzeba tylko chcieć je zauważyć.

Co jeszcze dopisałbyś do listy?

Rosa xx

Komentarze